Algemene Voorwaarden

1. Algemeen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Maas en Waal en de cliënt, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Een exemplaar kan digitaal worden toegestuurd.

2. Diensten
Voetzorg Maas en Waal zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en de code van de voetverzorger.

3. Afspraken
Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen per e-mail, telefonisch of via WhatsApp worden gemaakt. De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aanVoetzorg Maas en Waal door te geven. De afmelding kan telefonisch of per e-mail of Whats App geschieden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Voetzorg Maas en Waal de volledige voor de behandeling gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Voetzorg Maas en Waal dient bij verhindering voor een afspraak deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan de cliënt door te geven. Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Betaling
Voetzorg Maas en Waal vermeldt alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar op de website van de praktijk. De gemelde tarieven zijn inclusief 21% btw. Voetzorg Maas en Waal zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en of producten contant of per pin te voldoen.In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de cliënt de factuur per overboeking betalen. De cliënt stelt zich hiermee verplicht om de factuur per omgaande over te maken aan Voetzorg Maas en Waal. Bij in gebreke blijven van betaling kan de pedicure na de verlooptijd van factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter incasso stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen voor rekening van de cliënt.

5. Persoonsgegevens
De cliënt voorziet Voetzorg Maas en Waal vóór de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De anamnese vindt voorafgaand aan de eerste behandeling plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met de cliënt doorgenomen. Denkend hierbij aan bijvoorbeeld het gebruik van medicijnen, bloedverdunners etc. Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om de juiste en volledige gegevens m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is Voetzorg Maas en Waal niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling.

6. Privacy
Voetzorg Maas en Waal neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt in een geautomatiseerd systeem op, om zo snel en adequaat de voetbehandeling te registreren en factureren. Voetzorg Maas en Waal behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.

7. Geheimhouding
Voetzorg Maas en Waal is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft verstrekt tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld en/ of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Voetzorg Maas en Waal verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

8. Aansprakelijkheid
Voetzorg Maas en Waal is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, en/of ontstaan doordat de pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Voetzorg Maas en Waal is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt. Voetzorg Maas en Waal zal zorgvuldig met de eigendommen van de cliënt omgaan. Voetzorg Maas en Waal is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet.

9. Garantie
Voetzorg Maas en Waal geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de verrichte behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien: de cliënt andere producten dan geadviseerd heeft gebruikt; de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd; de cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd; cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

10. Beschadiging en diefstal
Voetzorg Maas en Waal heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen, indien de cliënt apparatuur of producten beschadigt. Voetzorg Maas en Waal meldt diefstal altijd bij de politie.

11. Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg Maas en Waal. Voetzorg Maas en Waal dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Voetzorg Maas en Waal de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Voetzorg Maas en Waal en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

12. Behoorlijk gedrag
De cliënt dient zich rondom de behandeling volgens algemeen aanvaarde normen te gedragen. Drugs, alcohol, verdovende medicijnen (kalmerende middelen) en roken zijn niet toegestaan. Er wordt van de cliënt verwacht dat de voeten schoon en/of gewassen zijn voor de behandeling. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Maas en Waal het recht de behandeling te staken. De betalingsverplichting van de de volledige voor de behandeling gereserveerde tijd blijft bestaan.

13. Recht
Op elke overeenkomst tussen Voetzorg Maas en Waal en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Scroll naar boven